روش های درمان واریس در کودکان | دکتر مهرداد طاهریون بهترین متخصص واریس اصفهان

روش های درمان واریس در کودکان

بهترین راه برای درمان واریس در کودکان

این است که ابتدا توسط یک پزشک متخصص بررسی و مشخص شود. رگ های واریسی در کودکان زمانی اتفاق می افتد که رگ های خونی بیش از حد یا زیاد کشیده می شوند.

علائم مرحله اولیه:

ممکن است متوجه شوید که یک پا احساس سنگینی می کند یا احساس می کنید که در بالا رفتن از پله ها مشکل دارید. همچنین ممکن است برای شما دشوار باشد که پا را بالا و پایین ببرید و همچنین زانوی خود را به راحتی ۹۰ درجه خم کنید.

درمان واریس برای کودکان زیر ۵ سال

واریس یک بیماری شایع است که حدود ۲ تا ۳ درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی است.

رگ های واریسی به ویژه کودکان زیر ۵ سال و حدود ۲ تا ۳ درصد از کل جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین مهم است که گزینه های درمانی را قبل از اقدام بر روی بدن خود بدانید.

روش های غیر جراحی معمول برای درمان واریس در کودکان شامل موارد زیر است:

تغییر سبک زندگی:

تشویق کودکان به فعالیت های ورزشی منظم مانند پیاده روی و شنا، کمک به ارتجاع عضلات و بهبود گردش خون می باشد. همچنین، انتظار می رود که کودکان با گذاشتن پاهایشان در حالت بالا، دراز کشیدن و جلوی نشستن طولانی، از واریس جلوگیری کنند.

استفاده از کمپرسیون:

استفاده از جوراب ها یا باندهای فشاری ویژه می تواند به بهبود علائم واریس در کودکان کمک کند. این قطعات فشاری به طور مستقیم بر روی پاها قرار داده می شوند و فشار مناسبی را به عروق اطراف فراهم می کنند تا کمک به جریان خون به سمت قلب شود.

داروها:

در برخی موارد، پزشک ممکن است داروهای خاصی را تجویز کند تا به کودک کمک کند علائم و احساس درد مرتبط با واریس را کاهش دهد. اما باید توجه داشت که اغلب درمان های دارویی برای واریس در کودکان استفاده محدود دارند و باید تحت نظر پزشک تجویز شوند.

در موارد شدیدتر و پیشرفته تر واریس در کودکان، روش های جراحی ممکن است نیاز شود. این شامل تزریق مواد تجمعی در عروق واریسی، عمل جراحی لازم برای برخورد با عروق واریسی و برداشتن آنها یا استفاده از روش های پیشرفته مانند لیزر می باشد.

علاوه بر این روش های درمانی، اهمیت مراقبت و پیگیری مداوم پزشک پس از درمان نیز برای کنترل و مدیریت واریس در کودکان بسیار مهم است به هر حال، توصیه می شود که همیشه با پزشک معالج کودکان خود مشورت کنید تا بهترین روش درمانی برای واریس در مورد کودک خاص شما تعیین شود.

روشهای درمان واریس در کودکان| دکتر مهرداد طاهریون بهترین متخصص واریس اصفهان

جهت آشنایی با خدمات دکتر مهرداد طاهریون بهترین متخصص واریس اصفهان ، اینجا کلیک کنید.