علت بی حسی ران پاها | بهترین متخصص واریس اصفهان - متخصص قلب اصفهان

از دلایل شایع بی حسی در ران پا می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد|متخصص واریس اصفهان

۱- آسیب ورزشی

ورزش شدید می‌تواند عضلات درگیر را دچار بی حسی و یا درد کند؛ ولی اگر درد تداوم داشته باشد نیاز به مراجعه به پزشک و بررسی آن است.

۲- مرالژیا پارستزیا

در این سندرم درد و بی حسی در قسمت خارجی ران بروز می‌کند و علت آن گیر افتادگی عصب موجود در ران است. پوشیدن لباس تنگ، چاقی و بارداری از علل این سندرم هستند که در اغلب موارد با ایجاد تغییرات جزئی در سبک زندگی بهبود می‌یابد. در موارد شدید ممکن است پزشک برای شما دارو تجویز کند یا جراحی در صورت ادامه چند ماهه درد نیاز باشد.

۳- درد سیاتیک

این درد معمولاً یک طرفه است و معمولاً ناحیه باسن و لگن دچار درد می‌شود. با وجود اینکه درد نشانه اولیه سیاتیک است؛ اما ممکن است ضعف عضلانی و بی حسی در پا هم دیده شود.

علت بی حسی ران پاها | بهترین متخصص واریس اصفهان - متخصص قلب اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر مهرداد طاهریون (بهترین متخصص واریس اصفهان – متخصص قلب اصفهان)

جراحی برای درمان بی حسی ران پا

درد واریس به‌صورت سنگینی پا و خستگی در پاها هم توصیف می‌شود. این احساس ناخوشایند در ساعات پایانی روز تشدید می‌شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در اکثر موارد بی حسی در پاها نشانه خاصی نیست و بعد از چند دقیقه استراحت و تغییر حالت برطرف می‌شود. اما گاهی بی حسی علت جدی‌تری دارد که باید حتماً جهت بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که علایم زیر را به همراه بی حسی دارید حتماً پزشک خود را مطلع کنید:

1. ایجاد ضعف و فلج و لمسی یک طرفه بدون علت قبلی (می‌تواند علایم سکته مغزی باشد)
  2. اختلال در تکلم به صورت ناگهانی
  3. درد شدید و غیر قابل تحمل
  4. خونریزی و آسیب فیزیکی
  5. تداوم و طولانی شدن بی حسی

لینک های کاربردی: متخصص واریس اصفهان _ متخصص قلب اصفهان _ درمان واریس اصفهان / دکتر مهرداد طاهریون

دکتر مهرداد طاهریون متخصص قلب اصفهان در کلینیک 24
متخصص قلب اصفهان در دکتراف _ درمان واریس اصفهان در دکتراف
درمان واریس اصفهان در کلینیک 24 _ بهترین متخصص واریس اصفهان در کلینیک 24 _ بهترین متخصص قلب اصفهان در کلینیک 24

کانال آپارات دکتر مهرداد طاهریون را دنبال کنید

مطالب پیشنهادی:

بی حسی پاها نشانه چیست؟ (قسمت اول)

عوارض جانبی کارودیلول چیست؟