روش های پیشگیری از ورم پا در سالمندان | بهترین متخصص واریس اصفهان - متخصص قلب اصفهان

برخی شرایط که ممکن است باعث ورم پا شوند عبارتند از:|متخصص واریس اصفهان

• صدمه زدن به پا
  • پوشیدن کفش‌های نامناسب
  • آب و هوای گرم: در آب و هوای گرم، به خاطر این‌که رگ‌های بدن بزرگتر می‌شوند تا بدن خنک‌تر گردد، ورم پا نیز بیشتر می‌شود. در این فرایند ممکن است مایعات به بافت‌های مجاور نشت کنند.
  • عفونت: عفونت می‌تواند باعث ورم پا شود. احتمال ورم پا در مبتلایان به دیابت بیشتر است، در نتیجه این بیماران باید به هر نوع تغییری در این بخش از بدن خود، از جمله تاول و زخم، توجه کنند.

علت ورم زانو در سالمندان

دلیل ورم زانو، تجمع مایعات اضافی در اطراف مفصل زانو می‌باشد. پزشکان ممکن است این بیماری را به عنوان افیوژن مفصل زانو معرفی کنند. ورم زانو ممکن است به علت آسیب، صدمه یا به علت فعالیت بیش از حد یا بیماری زمینه‌ای باشد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که شما فرد مسنی هستید که مبتلا به ورم پا است، به شما توصیه می‌شود که سریعاً با پزشک مشورت کنید. ورم پا ممکن است نشانه یک بیماری باشد. پزشک می‌تواند وضعیت خاص شما را بررسی کرده و راهنمایی‌های مناسبی را به شما ارائه دهد.

صفحه اینستاگرام دکتر مهرداد طاهریون (بهترین متخصص واریس اصفهان – متخصص قلب اصفهان)

روش های پیشگیری از ورم پا در سالمندان

برای پیشگیری از ورم پا، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند مفید باشد، از جمله:

1. استفاده از کفش‌های مناسب و تنگ نکردن پاها
  2. بالا بردن پاها تا با کمک نیروی گرانش، گردش خون بهبود یابد
  3. مصرف مایعات کافی، چرا که کم‌آبی باعث تجمع بیشتر مایعات در بدن می‌شود
  4. استفاده از غذاهای غنی از منیزیم مانند آجیل، دانه‌ها، حبوبات، غلات کامل و سبزیجات سبز
  5. افزایش فعالیت و ورزش. برای جلوگیری از ایستادن یا نشستن در یک مکان برای مدت طولانی، حتی حرکت دادن زانوها و خم کردن مچ پا نیز می‌تواند مفید باشد.
  6. کاهش مصرف کربوهیدرات و نمک
  7. قرار دادن پاها در حمام نمک اپسوم. این روش از نظر علمی ثابت نشده است، اما بسیاری از بیماران اظهار کرده‌اند که این روش مفید است.
  8. کاهش وزن اضافی

با این روش‌ها، می‌توانید از ورم پا جلوگیری کنید و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید.

لینک های کاربردی: متخصص واریس اصفهان _ متخصص قلب اصفهان _ درمان واریس اصفهان / دکتر مهرداد طاهریون

دکتر مهرداد طاهریون متخصص قلب اصفهان در کلینیک 24
متخصص قلب اصفهان در دکتراف _ درمان واریس اصفهان در دکتراف
درمان واریس اصفهان در کلینیک 24 _ بهترین متخصص واریس اصفهان در کلینیک 24 _ بهترین متخصص قلب اصفهان در کلینیک 24