درمان جراحی بیماری وریدی | بهترین متخصص واریس اصفهان

روشهای درمان جراحی بیماری وریدی چیست؟

در این مطلب از سایت دکتر مهرداد طاهریون متخصص واریس اصفهان به معرفی روشهای درمان جراحی بیماری وریدی می پردازیم.

ممکن است برای بیماری وریدی نیاز به جراحی داشته باشید اگر:

• گزینه های کمتر تهاجمی برای شما کارساز نبوده است.
  • بیماری وریدی در فعالیت های روزمره شما اختلال ایجاد می کند.
  • شما در معرض خطر ابتلا به DVT یا آمبولی ریه هستید.

گزینه های درمان جراحی عبارتند از:

بستن و جداسازی:

ارائه دهنده شما ورید واریسی را برمی دارد یا می بندد. در برخی موارد، ارائه دهنده شما ورید را با استفاده از یک روش کم تهاجمی خارج می کند. به این روش حذف ورید آندوسکوپی نیز گفته می شود.

SEPS (جراحی سوراخ کننده آندوسکوپی زیر فاشیال):

این جراحی زخم های وریدی مزمن (زخم) ناشی از وریدهای آسیب دیده در ساق پا را درمان می کند. ارائه دهنده شما از یک بالون کوچک برای جدا کردن بافت های اطراف از وریدهای آسیب دیده و سوراخ کننده استفاده می کند. سپس، رگ‌های سوراخ‌کننده را می‌بندند، که اجازه می‌دهد خون از این سیاهرگ‌های سوراخ‌کننده معیوب خارج شود و به رگ‌های سالم تخلیه شود.

بای پس جراحی:

این روش جریان خون را در اطراف انسداد یک رگ خونی هدایت می کند. ارائه دهنده شما با استفاده از پیوند (لوله) مسیر جدیدی برای جریان خون ایجاد می کند. پیوند ممکن است تکه ای از یکی از رگ های شما باشد

آیا بیماری وریدی قابل درمان است؟

در برخی موارد، درمان یا معکوس کردن بیماری وریدی امکان پذیر است. به عنوان مثال، روش های بستن ورید واریسی و تغییر مسیر جریان خون می تواند رگ های واریسی را درمان کند. با این حال، این روش‌ها از ایجاد رگ‌های واریسی جدید جلوگیری نمی‌کنند.

همه موارد بیماری وریدی قابل درمان نیستند. گاهی اوقات، درمان علائم را مدیریت می کند یا از عوارضی مانند آمبولی ریه جلوگیری می کند. به عنوان مثال، یک فیلتر ورید اجوف می تواند از حرکت لخته به ریه یا قلب شما جلوگیری کند، اما خود لخته خون را از بین نمی برد. رقیق کننده های خون می توانند از بدتر شدن لخته ها جلوگیری کرده و از تشکیل لخته های جدید جلوگیری کنند. با این حال، رقیق‌کننده‌های خون لخته خون موجود را از بین نمی‌برند.

درمان های غیرجراحی بیماری وریدی | بهترین متخصص واریس اصفهان

مزایای درمان بیماری وریدی چیست؟

درمان ها ممکن است خطر عوارض تهدید کننده زندگی بیماری های وریدی، مانند آمبولی ریه را کاهش دهند. این درمان ها همچنین می توانند علائمی مانند موارد زیر را کاهش دهند:

• درد شکم یا کمر.
  • رگهای برآمده.
  • احساس سنگینی یا درد در پاها.
  • خارش یا زخم.
  • تورم.

خطرات یا عوارض این درمان ها چیست؟

هر نوع درمان خطرات و مزایای خاص خود را دارد. داروهای رقیق کننده خون می توانند عوارض جانبی مانند خونریزی داشته باشند. روش ها و جراحی ها خطر کمی از عوارض مانند عفونت را به همراه دارند. اما در بیشتر موارد، مزایای درمان بیماری وریدی بیشتر از خطرات آن است. ارائه‌دهنده شما بر اساس نیازهای منحصربه‌فرد سلامتی شما درباره مناسب بودن درمان برای شما بحث خواهد کرد.

اگر پس از شروع داروهای رقیق کننده خون یا انجام یک روش، عوارض جانبی یا مشکلاتی را تجربه کردید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید. در بسیاری از موارد، آنها می توانند داروی شما را تغییر دهند یا به شما در مدیریت علائم پس از عمل، مانند درد کمک کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهرداد طاهریون متخصص واریس اصفهان

زمان نقاهت چقدر است؟

پس از یک روش مبتنی بر کاتتر، معمولاً می توانید در عرض چند روز به فعالیت های عادی بازگردید. زمان بهبودی شما بر اساس نوع عمل، سن و سلامت کلی شما متفاوت خواهد بود. اگر عمل جراحی داشته اید، مانند روش SEPS، بهبودی کامل ممکن است دو هفته یا بیشتر طول بکشد.

چه زمانی باید به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مراجعه کنم؟

اگر اخیراً یک عمل یا جراحی برای بیماری وریدی انجام داده اید و تجربه کرده اید، به پزشک خود مراجعه کنید:

• تب.
  • سردرد.
  • درد قفسه سینه.
  • حالت تهوع یا استفراغ.
  • درد یا تورم (ادم) در نزدیکی برش ها.
  • گرمی یا قرمزی در اطراف برش های شما.
  • ادامه خونریزی یا نشت مایع از برش های شما.
  • سوزن سوزن شدن یا بی حسی در بازوها یا پاها.

بیماری وریدی گروهی از شرایط است که در جریان خون مناسب اختلال ایجاد می کند. با انواع درمان های موجود امروزه، بسیاری از افراد می توانند زندگی کامل و فعالی را با بیماری وریدی داشته باشند. پزشک شما می‌تواند در مورد اینکه کدام گزینه برای شما بهترین است و انتظار چه چیزی را دارید، بحث کند.

مزایا و عوارض بستن وریدهای واریسی

درمان هموروئید