درمان بازگشت خون دریچه میترال قلب | متخصص قلب اصفهان

درمان بازگشت خون دریچه میترال قلب

درمان بازگشت خون دریچه میترال قلب به عامل اصلی ایجاد آن بستگی دارد. همچنین میزان شدت مشکل دریچه میترال نیز در انتخاب نوع پروسه درمانی اهمیت دارد. سلامت کلی بدن فرد یکی دیگر از مواردی است که پزشک متخصص قلب اصفهان یا کادر درمانی مد نظر قرار می دهند.

مشکل برگشت خون دریچه میترال می تواند ریسک بروز دیگر مشکلات در ریتم کارکرد قلب را بالا ببرد که از جمله آن ها می توان به فیبریلاسیون دهلیزی اشاره کرد.

اگر مشکل بازگشت خون دریچه میترال شما خفیف تا معمولی باشد، ممکن است به هیچ درمانی نیاز نداشته باشید. به جای درمان، پزشک مورد نظر وضعیت شما را تحت نظر خواهد داشت.

داروهای نارسایی دریچه میترال قلب چیست؟

| دکتر مهرداد طاهریونمتخصص قلب اصفهان

ممکن است در طول زمان به انجام آزمایش اکوکاردیوگرام به شکل منظم نیاز داشته باشید. این مورد به کسانی که مشکل بازگشت خون دریچه میترال آن ها در سطح متوسط است پیشنهاد می شود. همچنین ممکن است پزشک معالج برخی داروهای خاص را برای بیمار تجویز کند که از جمله آن ها

می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مهار کننده های آنزیم آنژیوتانسین (ACE) و بتا بلاکر ها برای کاهش بار فعالیت قلب زمانی که کارکرد قلب بیمار در پمپاژ خون مناسب نیست.
  • دارو هایی برای کاهش سرعت ضربان قلب در صورت بروز فیبریلاسیون دهلیزی.
  • قرص های آب (diuretics) برای کاهش تورم و بهبود علائم.
  • رقیق کننده های خون (ضد انعقاد) برای جلوگیری از لخته شدن خون.

درمان بازگشت خون دریچه میترال قلب | متخصص قلب اصفهان| برای ورود به صفحه اینستاگرام دکتر مهرداد طاهریون متخصص قلب اصفهان کلیک کنید

جراحی نشتی دریچه میترال چیست؟

عموما برای کسانی که بازگشت خون دریچه میترال آن ها جدی و شدید باشد به عمل جراحی نیاز است. معمولا عمل جراحی برای بازگشت خون شدید و مزمن دریچه میترال پیشنهاد می شود. ممکن است پزشک جراح بتواند دریچه میترال را تعمیر کند.

در برخی موارد به تعویض دریچه میترال فرد نیاز است. ممکن است پزشک جراح از دریچه ای استفاده کند که از بافت قلب خوک، گاو یا انسان ساخته شده باشد. یکی دیگر از گزینه ها در این زمینه دریچه های مکانیکی مصنوعی هستند.

در زمینه انتخاب بهترین پروسه درمانی با پزشک جراح خود مشورت کنید. وی ممکن است بخواهد با عمل جراحی باز یا یک پروسه تعمیر (با تهاجم کم) مشکل شما را حل کند. در صورتی که مشکل فیبریلاسیون دهلیزی را داشته باشید، ممکن است پزشک جراح از پروسه درمانی Maze استفاده کند.

این مورد نوعی عمل جراحی قلب است که می تواند ریسک بروز فیبریلاسیون دهلیزی در آینده را کم کند. در برخی موارد، از یک گیره خاص جهت کاهش میزان برگشت خون دریچه میترال استفاده می شود. بدین ترتیب نیازی به عمل جراحی نبوده و یا این کار به تاخیر می افتد.

برگشت مجدد خون دریچه میترال معمولی یا شدید می تواند مشکلاتی را در دوره بارداری ایجاد کند. بانوان گاهی اوقات قبل از باردار شدن باید عمل جراحی دریچه را انجام دهند.


مطالعه بیشتر:

ورزش و قلب سالم

خطرات نارسایی دریچه میترال

نکته هایی برای مراقبت از قلب

نارسایی دریچه آئورت چیست؟ | علت و علائم

عوارض راست قلبی یا دکستروکاردی