پیشگیری از کاردیومیوپاتی | متخصص قلب اصفهان

پیشگیری از کاردیومیوپاتی

افراد نمی‌توانند از انواع کاردیومیوپاتی ارثی جلوگیری کنند. با این حال، می‌توانید گام‌هایی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها یا شرایطی که منجر به کاردیومیوپاتی یا پیچیدگی آن می‌شود، بردارید. به عنوان مثال، می توان به بیماری ایسکمیک قلب، فشار خون بالا و حمله قلبی اشاره کرد. در این مطلب همراه با دکتر مهرداد طاهریون متخصص قلب اصفهان به بررسی روش های پیشگیری از کاردیومیوپاتی خواهیم پرداخت.

پزشک ممکن است توصیه کند که در سبک زندگی خود تغییراتی مانند موارد زیر را ایجاد کنید:

• پرهیز از مصرف الکل و داروهای غیرقانونی
  • خواب و استراحت کافی
  • غذای سالم برای قلب
  • فعالیت بدنی
  • ترک سیگار
  • مدیریت استرس

پیشگیری از کاردیومیوپاتی | متخصص قلب اصفهان

کاردیومیوپاتی ممکن است به دلیل یک بیماری یا بیماری زمینه‌ای ایجاد شده باشد. اگر آن شرایط را به اندازه کافی زود درمان کنید، ممکن است بتوانید از عوارض این بیماری جلوگیری کنید. به عنوان مثال، برای کنترل فشار خون بالا، کلسترول خون بالا و دیابت مواد زیر را باید انجام دهید:

• توصیه‌های پزشک خود را در مورد تغییر سبک زندگی دنبال کنید.
  • معاینات منظم را با پزشک خود انجام دهید.
  • تمام داروهای خود را طبق تجویز پزشک مصرف کنید.

چشم انداز بیماران مبتلا به کاردیومیوپاتی

برخی از افرادی که به بیماری التهابی عضله قلب مبتلا هستند، هیچ علائم و نشانه‌ای نداشته و نیازی به درمان هم ندارند. برای افراد دیگر، بیماری به سرعت ایجاد می‌شود، علائم شدید است و عوارض جدی به همراه دارد. درمان‌های کاردیومیوپاتی شامل تغییر در سبک زندگی، داروها، جراحی، دستگاه‌های کاشته شده برای اصلاح آریتمی‌ها و یک روش غیر جراحی است. این روش‌های درمانی می‌توانند علائم را کنترل کنند، عوارض را کاهش دهند و از بدتر شدن بیماری نیز جلوگیری کنند.

|اینستاگرام دکتر مهرداد طاهریون متخصص قلب اصفهان

بیماری میوکاردیت چیست؟