درمان واریس اصفهان

در این مطلب از سایت دکتر مهرداد طاهریون بهترین متخصص واریس اصفهان به آشنایی با کلینیک و مرکز درمان واریس اصفهان خواهیم پرداخت. یک متخصص و جراح عروق می‌تواند علاوه بر بیماری واریس، بیماری‌های وخیم‌تر مربوط به سیستم عروقی را نیز تشخیص داده و درمان نماید. واریس و رگ‌های عنکبوتی فقط از نظر مشکلات زیبایی اهمیت ندارند، بلکه گاهی اوقات می‌تواند نشانه‌ای از وجود بیماری‌های خطرناک‌تری باشد و یا منجر به بروز عوارض وخیمی مانند لخته شدن خون یا ایجاد زخم‌های واریس در پوست شود. این نشان می‌دهد که تخصص و تجربه یک متخصص و جراح عروق می‌تواند نقش بسیار مهمی در تشخیص این عوارض و درمان جامع و موفق آنها داشته باشد. متخصص و جراح عروق علاوه بر درمان‌های کوتاه مدت می‌تواند روابط درازمدتی نیز با بیماران داشته باشد و بیماری‌های عروق در این بیماران را به طور جامع مدیریت نماید.

متخصص عروق چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

متخصصین و جراحان عروق پزشکانی هستند که در زمینه درمان بیماری‌های مربوط به عروق خونی در بدن تخصص دارند. به طور کلی متخصصین عروق می‌توانند بیماری‌های زیر را درمان نمایند:

• بیماری واریس و رگ‌های عنکبوتی
  • بیماری‌های عروق
  • زخم واریس
  • نارسایی مزمن وریدی
  • لخته شدن خون در سیاهرگ‌ها
  • واسکولیت
  • آنوریسم عروق احشایی

تعداد جلسات درمان واریس

تعداد جلسات درمان برای رسیدن به نتیجه رضایت‌بخش در جلسه مشاوره اولیه تعیین می‌شود و جراح قلب و عروق طرح درمان منحصربه فردی را تهیه می‌کند. یک جلسه برای درمان اکثر سیاهرگ‌های برجسته و بزرگ کافی است. درمان رگ‌های عنکبوتی در چند جلسه انجام می‌شود. درمان رگ‌های عنکبوتی یک بیمار معمولی در سه تا پنج جلسه در فواصل چهار تا شش هفته‌ای انجام می‌شود تا نتیجه دلخواه حاصل شود. شما عزیزان جهت اطلاع دقیق از روند و طول درمان نیاز به مشورت با متخصص درمان واریس، دکتر مهرداد طاهریون را دارید.

میزان درد درمان واریس

اکثر بیماران درد ناچیزی را حین درمان تجربه می‌کنند یا اصلاً دچار درد نمی‌شوند، هر گونه ناراحتی نیز زودگذر است و فقط کسری از ثانیه طول می‌کشد. برای بیماران حساس به درد از بی‌حسی موضعی یا کیسه یخ استفاده می‌شود. هرچند درد بعد از عمل تمام بیماران به یک اندازه نیست، اما تایلنول یا ایبوپروفن برای تسکین درد اکثر بیماران کافی است. درمان واریس در مطب دکتر مهرداد طاهریون با بهترین متدها و کمترین میزان درد برای شما بیماران عزیز قابل انجام است.

عوارض جانبی درمان واریس

اکثر درمان‌های واریس حداقل عوارض جانبی و دوران نقاهت کوتاهی را به دنبال دارند. بیماران غالباً با کبودی یا سرخی خفیفی بعد از درمان مواجه می‌شوند، البته این عوارض ظرف چند روز برطرف می‌شود.

شرایط متقاضی ایده‌آل درمان واریس

تمام بیماران دچار رگ‌های واریسی یا عنکبوتی می‌توانند متقاضی درمان‌های واریس باشند و رگ‌های واریسی کوچک و بزرگ را می‌توان با موفقیت درمان کرد.

بیشتر بدانید: تاثیر چاقی بر بروز بیماری کرونر قلب

توصیه های مراقبتی بعد از درمان واریس

اکثریت غالب بیمارانی که برای رگ‌های واریسی یا عنبکوتی تحت درمان قرار می‌گیرند، همان روز درمان مرخص می‌شوند و می‌توانند فعالیت‌های معمول روزمره‌شان مانند برگشت به محل کار را ظرف دو روز از سر بگیرند. هرچند درد بعد از درمان تمام بیماران به یک اندازه نیست، اما تایلنول یا ایبوپروفن برای رفع ناراحتی اکثر بیماران کافی است. دستورات لازم قبل و بعد از عمل به صورت شفاهی و کتبی به بیماران ارائه می‌شود.

امکان ایجاد دوباره رگ‌های واریسی درمان شده

خیر، آن دسته از رگ‌های واریسی پا که درمان شده‌اند، عود نمی‌کنند، بااین حال احتمال ایجاد شدن رگ‌های واریسی جدید وجود دارد. اگر استعداد ابتلا به واریس را به ارث برده باشید، صرف نظر از این که واریس پا را درمان کنید یا خیر، ممکن است در آینده رگ‌های واریسی بیشتری روی پایتان ایجاد شود. لازم به ذکر است که حتی اگر عمل جراحی برای خارج کردن رگ‌های واریسی انجام شده باشد، هرچند این رگ‌ها دوباره ایجاد نمی‌شوند، اما خون باید در جای دیگری جریان پیدا کند. خون به سمت سیاهرگ‌های دیگر هدایت می‌شود، در نتیجه سیاهرگ‌های باقیمانده تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند و ممکن است دریچه‌هایشان آسیب ببیند و به این ترتیب سیاهرگ‌های واریسی بیشتری ایجاد شود. با مشورت و راهنمایی های پس از درمان توسط دکتر مهرداد طاهریون از ایجاد دوباره رگ های واریسی پیشگیری کنید.

پزشکان بیشتر از آن که درصدد درمان قطعی واریس پا بربیایند، سعی می‌کنند بیماری واریس را کنترل کنند. مدیریت واریس پا باید به عنوان درمان نگهدارنده برای پیشگیری از بروز مشکلات بیشتر در آینده در نظر گرفته شود ـ دقیقاً همان‌طور که برای کنترل بیماری‌های دهان و دندان باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

جلوگیری از ابتلا به واریس با مصرف مکمل

هرچند مصرف بعضی مکمل‌ها می‌تواند بعضی علائم واریس، مانند سنگینی و خستگی پا را برطرف کند، اما برخلاف ادعاها موثر بودن هیچ مکملی در حفظ “سلامت دیواره‌ رگ‌ها” و پیشگیری از رگ‌های واریسی و عنکبوتی به لحاظ علمی ثابت نشده است.

صفحه اینستاگرام دکتر مهرداد طاهریون متخصص قلب اصفهان

اقدامات لازم برای آمادگی قبل از درمان واریس پا

از 24 ساعت قبل از درمان واریس پا از وکس یا اصلاح با تیغ پاها خودداری کنید تا پوست تحریک نشود و احتمال عفونت‌های پوستی مانند فولیکولیت به وجود نیاید. روز درمان هیچ مرطوب کننده‌ای روی پوست نزنید، چون ممکن است چسب‌های کوچکی حین درمان روی پوست زده شود. همچنین قبل از شروع درمان واریس توسط دکتر مهرداد طاهریون کلیه نکات و اقدامات لازم به شما ارائه می شود.

لازم نیست مصرف هیچ دارویی را قبل از درمان واریس قطع کنید. برخی پزشکان در گذشته توصیه می‌کردند. که خانم‌ها قبل از درمان واریس قرص ضدبارداری مصرف نکنند تا احتمال بروز ترومبوز وریدهای عمقی (DVT) پس از درمان کمتر شود. بااین حال پزشکان امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که ضرورتی برای قطع مصرف قرص ضدبارداری وجود ندارد. خطر ابتلا به ترومبوز وریدهای عمقی بعد از درمان واریس بسیار پایین است. به علاوه اگر احتمال مبتلا شدن خانمی به ترومبوز وریدهای عمقی بسیار بالا باشد. بیمار اصلاً نباید قرص ضدبارداری مصرف کند. از این گذشته اگر خطر ابتلا به DVT بالا باشد. ابتدا باید مزایا و معایب انجام درمان به دقت بررسی شود و تصمیم گرفته شود. که آیا انجام درمان اصولاً به صلاح هست یا خیر. چنانچه تصمیم به انجام درمان گرفته شود، راهبردهایی مانند مصرف داروهای ضدانعقاد برای پیشگیری از بروز عارضه باید در نظر گرفته شود.

بهترین متخصص واریس اصفهان

نحوه تاثیر یائسگی بر سلامت قلب