علائم زخم واریس | دکتر مهرداد طاهریون بهترین متخصص واریس اصفهان

علائم زخم واریس

زخم های واریس

با نادیده گرفتن واریس و عدم پیگیری درمان واریس پا به مرور زمان زخم های واریسی نمایان می شوند. این زخم ها دردناک هستند و عموما در ناحیه داخلی پا و در بالای مچ پا دیده می شوند.

با ایجاد زخم های واریسی پوست روی رگ ها دچار ترک و پارگی می شود که این زخم ها قابلیت ترمیم خود به خود ندارند. در صورت مشاهده علائم زخم واریس که در ادامه بیان می کنیم بهتر است هرچه سریع تر جهت جلوگیری از تشدید واریس و درمان آن به پزشک متخصص مراجعه کنید.

جهت ارتباط با دکتر مهرداد طاهریون بهترین متخصص واریس اصفهان به صفحه تماس با ما سایت مراجعه فرمایید.

علائم زخم واریسی عبارتند از:

• تیرگی پوست اطراف زخم(هموسیدروز)
  • نمایان شدن دانه های قرمز پوستی(آتروفی بنفش)
  • سفت و خشن شدن پوست پا و اطراف زخم(لیپودرماتواسکولروز)
  • متورم شدن مچ پا به صورت پر از مایع بودن(ادم گوده گزار)
  • احساس سنگینی و خستگی در پا
  • اگزمای واریسی
  • خارش ناحیه زخم واریس
  • مراقبت از زخم واریس

زخم های واریسی با توجه به امکان عفونی شدن نیاز به مراقبت برای ترمیم و بهبودی آن دارد. برای مراقبت از زخم واریس به طور منظم زخم را تمیز کرده و پانسمان کنید. استفاده از پمادهای انتی باکتریال جهت پیشگیری و درمان عفونت می تواند کمک کننده باشد.

استفاده از جوراب واریس یک روش بسیار کمک کننده جهت درمان واریس و جلوگیری از عفونت می باشد. جوراب واریس با برگشت خون از سمت مچ پا به سمت بالا باعث ایجاد گردش خون بیشتر می شود و از تجمع خون در پاها جلوگیری می کند.

علائم زخم واریس | دکتر مهرداد طاهریون بهترین متخصص واریس اصفهان

پیشگیری از زخم واریسی

برای جلوگیری از ایجاد زخم های واریسی اولین فاکتور که باید مدنظر داشته باشید رعایت رژیم غذایی سالم جهت رفع انسداد عروق می باشد. بهتر است جهت سلامت بیشتر عادات سالم غذایی و فعالیت بدنی منظم را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

با رعایت موارد زیر در جهت سبک زندگی سالم و افزایش سلامتی و بهبود گردش خون می توانید خطر ابتلا به واریس را تا حد زیادی کاهش دهید و از تشدید آن نیز جلوگیری خواهد شد:

1. بیشتر ورزش کنید
  2. از مصرف دخانیات پرهیز کنید
  3. تناسب اندام و کاهش وزن
  4. از یک جا نشستن به مدت طولانی خودداری کنید
  5. تحرک کافی داشته باشید
  6. روزانه مدت کوتاهی پاهای خود را به سمت بالا نگه دارید تا خون از سمت پاها به سمت قلب بازگردد
    و…

برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت دکتر مهرداد طاهریون بهترین متخصص واریس اصفهان همراه باشید.