تشخیص و درمان واریس|متخصص واریس اصفهان

تشخیص و درمان واریس توسط متخصص واریس اصفهان

مهم‌ترین ابزار در تشخیص عروق واریسی معاینات فیزیکی و بررسی سوابق پزشکی بیمار است. عروق واریسی معمولاً بر اساس ظاهر آنها تشخیص داده می‌شوند و معمولاً برای تأیید تشخیص نیازی به انجام آزمایش خاصی وجود ندارد.

در بررسی سوابق پزشکی سؤالاتی در مورد وجود هر گونه مشکل عروقی، آسیب‌دیدگی‌های جدی در پا یا زخم‌هایی که در گذشته در پاها ایجاد شده است پرسیده می‌شود. همچنین عواملی که احتمال ایجاد عروق واریسی را افزایش می‌دهند مانند سوابق خانوادگی ابتلا به عروق واریسی مورد بررسی قرار می‌گیرد. با پزشک در مورد علائمی که دارید (مانند تورم، احساس خستگی یا وجود برآمدگی در پاها) و همچنین اقدامات درمانی که برای رفع این علائم انجام داده‌اید صحبت کنید.

پزشک در هنگام انجام معاینات بالینی، پاهای شما (یا هر قسمتی که دچار این عارضه شده است) را معاینه می‌کند. معمولاً عروق واریسی به راحتی دیده می‌شوند. پزشک پاهای شما را برای تعیین قسمت‌های حساس، تورم، تغییرات رنگ پوست، زخم‌ها و علائم دیگر شکستگی پوست بررسی می‌کند. برای مطالعه جریان خون در پاها، پزشک از شما می‌خواهد که پاهای خود را در موقعیت‌های مختلف حرکت دهید. اگر مشکل در عروق عمقی باشد یا در علائم موجود، پیچیدگی‌هایی وجود داشته باشد باید برخی آزمایش‌های دیگر انجام شوند.

پزشک ممکن است از شما بخواهد که برای بررسی مسیر جریان خون، سونوگرافی انجام دهید. این یک آزمایش غیر تهاجمی است که در آن از امواج صوتی با فرکانس بسیار بالا استفاده می‌شود. با این کار پزشک تشخیص می‌دهد که جریان خون در عروق شما چگونه است.

دکتر مهرداد طاهریون

متخصص قلب و عروق

فلوشیپ فوق تخصصی آنژیوپلاستی

والوپلاستی و پریفرال اینترونشن

صفحه اینستاگرام دکتر مهرداد طاهریون

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری مطب دکتر به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.