بررسی عوارض قرص دافلون | بهترین متخصص واریس اصفهان

عوارض قرص دافلون چیست؟

قرص دافلون عمدتاً برای پیشگیری یا درمان بیماری‌هایی مانند وجود توده‌ها (هموروئیدها) و رگ‌های واریسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قرص دافلون با طولانی شدن اثر انقباضی عروقی نوراپی نفرین که یک واسطه شیمیایی است و باعث افزایش تن وریدی و بهبود جریان خون می‌شود، استاز وریدی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، با کاهش جریان لنفاوی در اثر کاهش قطر عروق لنفاوی و فشار داخل لنفاوی، تخلیه لنفاوی را افزایش می‌دهد. سو هاضمه و درد شکم از مهم‌ترین عوارض جانبی داروی دافلون است که بیش از دوز توصیه شده مصرف شود. از قرص دافلون هرگز نباید در موارد اختلالات خونریزی و نقص کلیه استفاده شود. در مطلب امروز سایت دکتر مهرداد طاهریون متخصص متخصص واریس اصفهان به بررسی عوارض قرص دافلون خواهیم پرداخت.

ترکیبات قرص دافلون

این قرص حاوی فلاونوئید است. همین امر سبب شده است این دارو بر عملکرد پیام رسان های شیمیایی پروستاگلاندین ها و ترومبوکسان ها که باعث تورم رگ ها می شوند اثر بگذارد. ترکیبات این قرص می توانند جریان خون را در رگ ها بالا ببرند و همین امر به ارگان های بدن کمک می کند تا به حالت عادی بازگردند.

کاربردهای قرص دافلون

• وریدهای واریسی
  • هموروئید یا بواسیر
  • ورم لنفاوی

مطلب پیشنهادی : درمان عوارض نارسایی مزمن وریدی

مزیت های قرص دافلون برای درمان واریس

وریدهای واریسی به دلیل مشکل در جریان خون وریدهای پا به قلب ایجاد می شوند. قرص دافلون به بهبود جریان خون کمک می کند، نشت و همچنین پارگی ورید ها را کاهش می دهد، از لخته شدن خون جلوگیری می کند و همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان برای بهبودی عمل می کند.

این قرص، باعث بهبود علائم واریس مانند درد و التهاب و درمان واریس می شود. در نهایت، می تواند به شما کمک کند کارهای روزمره خود را به راحتی انجام دهید و کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد.

عوارض جانبی قرص دافلون

اکثر عوارض جانبی به مراقبت پزشکی احتیاج ندارند و از طریق سازگاری بدن با دارو از بین می روند. در صورت ادامه داشتن عوارض با پزشک خود مشورت کنید عوارض شایع دافلون عبارت است از: درد شکم، اسهال، سر درد و حالت تهوع.

این دارو شامل دیوسمین + هسپریدین (دافلون ۵۰۰ میلی گرم) می باشد و می تواند عوارض جانبی مانند تمام داروها ایجاد کند. اگر هر یک از عوارض جانبی جدی شود، یا اگر بیمار متوجه عوارضی شود که ذکر نشده است، سریعا باید به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهد.

این دارو معمولاً به خوبی تحمل می شود.

درمان واریس و هموروئید با قرص دافلون | درمان واریس اصفهان

عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

• شایع (کمتر از یک نفر از هر ۱۰ نفر، اما بیش از یک نفر از ۱۰۰ نفر): اسهال، سوءهاضمه، حالت تهوع، استفراغ.
  • غیر معمول (کمتر از یک در ۱۰۰ نفر، اما بیش از یک در ۱۰۰۰ نفر): کولیت (التهاب روده بزرگ).
  • نادر (کمتر از یک در ۱۰۰۰ نفر، اما بیش از یک از ۱۰ هزار نفر): سرگیجه، سردرد، ضعف، بثورات، خارش، کهیر.
  • عوارضی که فراوانی مشخصی ندارند عبارتند از: درد شکم، تورم صورت، لب و پلک.

استثنائاً، ورم کوینکه (تورم سریع بافت هایی مانند صورت، لب ها، دهان، زبان یا گلو که ممکن است منجر به مشکل تنفسی شود)

موارد احتیاطی مصرف قرص دافلون

اگر می خواهید از قرص دافلون استفاده کنید، باید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

• اگر به بیماریهای کلیوی و کبدی مبتلا هستید و یا از اختلالا خونی رنج می برید، قبل از مصرف این قرص با پزشک مشورت کنید. زیرا ممکن است این قرص حاوی موادی باشد که عملکرد کلیه ها و کبد را تحت تاثیر قرار دهد و این موضوع می تواند مشکلات زیادی را برای سلامتی به وجود بیاورد.
  • هنوز مطالعات دقیق و جامعی در مورد اثرات این قرص بر روی زنان باردار و شیرده صورت نگرفته است؛ به همین دلیل توصیه می شود قبل از مصرف
  • این قرص با پزشک مشورت کنید و تمامی موارد احتیاطی را در نظر بگیرید.
  • در طول دوره درمان با این قرص از الکل استفاده نکنید.
  • این قرص می تواند بر روی هوشیاری افراد اثر بگذارد. به همین دلیل تا زمانی که احساس می کنید نمی توانید به خوبی تمرکز کنید، رانندگی نکنید و یا با ماشین آلات کار نکنید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهرداد طاهریون متخصص واریس اصفهان

تداخلات دارویی

تداخل دارویی مسئله بسیار مهمی است که می تواند بر روی عملکرد داروها اثر بگذارد. به همین دلیل در نظر گرفتن این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در نظر گرفته شود. قرص دافلون با داروهای زیر تداخل دارد:

• آنیسیندیون
  • بورتزومیب
  • کپسیتابین
  • سفتی بوتن
  • سفالکسین
  • سفرادین
  • کلستیرامین
  • کلسلام

نحوه مصرف قرص دافلون

• دافلون به صورت قرص‌های روکش دار موجود است
  • قرص دافلون معمولاً از طریق دهان با غذا یا بدون غذا مصرف می‌شود.
  • قرص‌ها نباید خرد یا جویده شوند بلکه باید به طور کلی بلعیده شوند.
  • دارو باید با فاصله زمانی مساوی بین دو دوز در زمان مشخص مصرف شود تا مقدار خاصی از دارو همیشه در بدن وجود داشته باشد.
  • استفاده از دافلون به عنوان داروی بدون نسخه توصیه نمی‌شود.
  • به دلیل خطر وقوع عوارض جانبی یا وابستگی، درمان با داروی دافلون نباید بیش از 3 ماه طول بکشد، مگر اینکه توسط پزشک توصیه شده باشد.

راه‌های تشخیص و درمان انواع آریتمی قلبی

درمان واریس و هموروئید با قرص دافلون