درمان واریس و لنفادم | بهترین متخصص واریس اصفهان | درمان واریس اصفهان

درمان واریس و لنفادم

لنف ادم تورم غیر طبیعی عضو، ناشی از تکامل ناقص بافت لنفاوی یا آسیب بافت لنفاوی می‌باشد. لنف ادم بیماری مزمن و آسیب رساننده ای می‌باشد. اگر چه لنف ادم بطور کامل قابل درمان نیست اما به راحتی می‌توان آنرا کنترل کرد. بدون درمان موثر به تدریج عضو دچار لنف ادم بزرگ و بزرگتر شده و شروع به سخت شدن می‌کند. پوست متورم عضو ،قابلیت ارتجاع خود را از دست داده و به تدریج ظاهر آن تغییر می‌کند. درمان واریس و لنفادم بصورت تخصصی توسط دکتر مهرداد طاهریون متخصص واریس اصفهان به بیماران عزیز ارائه می شود.

لنف ادم کنترل نشده می‌تواند سبب عفونت هایی شود که حتی زندگی را به مخاطره بیندازد. با درمان زود هنگام و مداوم پیشرفت بیماری بطور مشخصی آهسته شده و آسیب های بافتی به حداقل میرسد. هرچه درمان سریعتر آغاز شود شانس بهبودی بالاتر است.

در مقالات و تحقیقات مختلف ،علت واریس و ایجاد نارسایی های وریدی ،بکرات مورد بررسی قرار گرفته و علتهای گوناگونی برای ایجاد واریس برشمرده شده است که از جمله علل واریس میتوان به استعداد و سابقه خانوادگی وارثی ،ایستادن زیاد روی پا ،سابقه ترمبوز (dvt)(لخته خون )،سابقه حاملگی و… ،اشاره نمود ،در برخی حاملگی ها (بویژه در مواردی که جنین خیلی بزرگ است) میتوان روی وریدهای لگن و شکم فشار وارد کرده و با انسداد موقتی و حتی انسداد نسبی ورید ها ،تخلیه خون از طریق وریدهای پاها را کاهش میدهد. این امر باعث پرخون شدن رگهای پاها میشود که بدنبال ان دریچه های لانه کبوتری وریدهای پاها نارسا شده(نارسایی دریچه های لانه کبوتری) و وریدهای داخلی گشاد و گشادتر میشوند و نهایتا بدنبال ان نارسایی وریدی و واریس اتفاق می افتد.

خدمات دیگر : درمان واریس با لیزر

در طول دوران حاملگی بایستی با روشهای خاصی نارسایی وریدی را مدیریت و کنترل نمود ،از سوی دیگر هرگونه ضربه و فشار غیر متعارف برروی عروق لنفاوی میتواند باعث اختلال کارکرد لنفاوی و ایجاد لنفادم میشود ،لنفادم را بخودی خود از واریس و نارسایی وریدی …. دارد ،لنفادم میتواند باعث ….و ادم پاها شود که در بسیاری موارد همرات و همزمان با اختلال وریدی وجوددارد و بایستی در مئقع درمان لنفادم به احتمال وجود واریس نیز دقت کافی داشت چرا که درمان لنفادن و واریس وقتی که بصورت توام و همزمان دیده شوند با مواردی که لنفادم یا واریس بصورت مجزا دیده میشوند متفاوت است ،لنفادم علاوه بر مواردی که ضربه به این عروق وارد نیشود همچنین در اثر پرتو تابی ،جراحی و… نیز ممکن است دیده شود.

عوامل ابتلا به لنف ادم:

• درمان سرطان ها: موجب ایجاد اختلال جریان لنف در ناحیه تحت درمان به علت برداشتن غدد لنفاوی آن ناحیه، بیوپسی از غدد لنفاوی برداشتن پستان و یا جراحی های دیگر و رادیو تراپی خواهد شد.
  • سوختگی ها میتواند مویرگ های لنفاوی را که زیر پوست قرار دارد آسیب برساند.
  • اسکار یا جای زخم ها که میتواند جریان طبیعی لنف را بلوک کند.
  • افزایش وزن که منجر به وارد آمدن استرس بیشتر به سیستم لنفاوی می‌شود.
  • مشکلات جریان خون که منجر به تورم پا ها میشود استرس بیشتری بر روی سیستم لنفاوی وارد می‌کند.
  • شکستگی ها، جا به جایی مفاصل میتواند موجب آسیب بافت لنفاوی شده و یا بر روی عروق لنفاوی فشار و استرس بیشتری وارد کند.
  •  فلج اندام ها، بی حرکتی که سبب کاهش حرکات عضلات می‌شود ، باعث کاهش فعالیت پمپ طبیعی عضله که به جریان لنف بسیار کمک می‌کند، می‌شود.

مرحله بندی لنف ادم:

مرحله اول:

در این مرحله بافت ها نرم است و pitting وجود دارد. تورم ممکن است بطور موقتی با بالا بردن عضو کاهش یابد. اما تورم به سرعت بازمیگردد. در این مرحله با درمان ، بهبودی به سرعت رخ میدهد.

مرحله دوم:

لنف ادم بافت ها سفت تر به نظر می‌رسد. و با فشار وارد کردن بر عضو فرورفتگی کوچکی ایجاد میشود.
تغییرات بافتی در این مرحله ،‌خطر تورم بیشتر، فیبروز، عفونت و مشکلات پوستی را افزایش می‌دهد. فیبروز تشکیل بافت های شبیه به محل التیام زخم میباشد که سبب میشود بافت سخت شود.
مرحله دوم لنف ادم با درمان دقیق و مداوم بهبود می یابد.

مرحله سوم:

لنف ادم و فیبروز بافتی موجب سفتی شدید و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و نرمال بافت می‌شود. این تغییرات سبب ایجاد چین هایی در پوست و عضو شده و ظاهر آن را نیز تغییر میدهد. افزایش این چین های پوستی سبب ایجاد عفونت های قارچی و زخم هایی میشود که به سختی بهبود می یابد. مرحله سوم لنف ادم با مراقبت و درمان دقیق رو به بهبودی رفته و میتواند از بدتر شدن و ضعیت عضو جلوگیری کند. اما به ندرت ممکن است به وضعیت قبلی برگردد.

اقدامات درمانی لخته های عمقی | بهترین متخصص واریس اصفهان | درمان واریس اصفهان

مشکلات ناشی از لنف ادم:

لنف ادم فرد مبتلا را مستعد به مشکلات متعددی می‌کند.

• عفونت پوستی مثل سلولیت، بادسرخ، پای ورزشکار و قارچ ناخن
  •  ایجاد مشکلات ارتوپدی و بدتر کردن مشکلات ارتوپدی قبلی به علت متورم شدن عضو
  • ایجاد مشکلات پوستی مثل فیبروز،‌ هیپرکراتوز(شاخی شدن پوست)
  •  لنفانژیوسارکوم: سرطان بسیار کشنده و خطرناک که در موارد لنف ادم درمان شده رخ می‌دهد.

این مشکلات ناشی از لنف ادم ممکن است دردناک، ناتوان کننده و یا حتی کشنده باشد. درمان و سپس انجام توصیه ای پزشک، درمانگر باعث کم شدن ورم عضو و کاسته شدن از خطر کلیه این مشکلات می‌شود.

تشخیص علل و علائم واریس

واریس زمانی اتفاق می افتد که رگ ها به درستی کار نمی کنند. وریدها دریچه های یک طرفه دارند که از جریان خون به عقب جلوگیری می کند. هنگامی که این دریچه ها از کار می افتند، خون به جای ادامه دادن به سمت قلب، در رگ ها شروع به جمع شدن می کند. سپس رگ ها بزرگ می شوند. رگهای واریسی اغلب پاها را تحت تأثیر قرار می دهند. رگ‌ های آنجا دورترین رگ‌ها از قلب شما هستند و گرانش جریان خون را به سمت بالا سخت ‌تر می‌کند. برخی از دلایل بالقوه واریس عبارتند از:

• یائسگی
  • سن بالای ۵۰ سال
  • ایستادن برای مدت طولانی
  • سابقه خانوادگی واریس

علائم واریس

علائم اولیه رگ‌ های واریسی، رگ‌ های بد شکل به ‌شدت قابل مشاهده هستند که معمولاً روی پاها هستند. همچنین ممکن است درد، تورم، سنگینی و درد در اطراف یا اطراف وریدهای بزرگ شده داشته باشید. در برخی موارد، ممکن است دچار تورم و تغییر رنگ شوید. در موارد شدید، سیاهرگ ها می توانند به میزان قابل توجهی خونریزی کنند و زخم ایجاد شود.

تشخیص واریس توسط دکتر خوب واریس اصفهان با بهترین دستگاه ها و متد روز دنیا انجام می شود و مشاوره های لازم به بیمار جهت شروع درمان و کنترل بیماری ارائه می شود.

تشخیص واریس

پزشک شما احتمالاً پاها و وریدهای قابل مشاهده را در حالی که نشسته یا ایستاده اید برای تشخیص واریس معاینه می کند. آنها ممکن است از شما در مورد هر گونه درد یا علائمی که دارید بپرسند. همچنین ممکن است پزشک بخواهد برای بررسی جریان خون شما سونوگرافی انجام دهد. این یک آزمایش غیرتهاجمی است که از امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده می کند. این به پزشک شما اجازه می دهد تا نحوه جریان خون در رگ های شما را ببیند.

بسته به محل، یک ونوگرافی ممکن است برای ارزیابی بیشتر رگ های شما انجام شود. در طی این آزمایش، پزشک رنگ مخصوصی را به پاهای شما تزریق می کند و از ناحیه مورد نظر با اشعه ایکس عکس می گیرد. رنگ بر روی اشعه ایکس ظاهر می شود و به پزشک شما دید بهتری از نحوه جریان خون شما می دهد. آزمایشاتی مانند اولتراسوند یا وریدوگرافی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که اختلال دیگری مانند لخته شدن خون یا انسداد باعث درد و تورم در پاهای شما نمی شود.

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری مطب دکتر به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهرداد طاهریون متخصص درمان واریس با لیزر

سایر خدمات :