بیماری قلبی و ورزش

در این مقاله از دکتر مهرداد طاهریون فوق تخصص قلب و عروق می خواهیم توصیه های مناسب به بیماران قلبی برای ورزش را بگوییم پس برای محافظت ازسلامتی خودتان با ما همراه باشید.

 

توصیه های مناسب به بیماران قلبی برای ورزش

ورزش می‌تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند بیماری هایی مثل دیابت، پس با ورزش کردن از سلامتی خودتون محافظت کنید. کسانی که دچار بیماری قلبی هستند برای ورزش کردن نکات ایمنی را رعایت و حتما با پزشک خودشون مشورت کنند.

توصیه های ما به شما عزیزان :

  •  اگر اخیرا جراحی قلبی داشته‌اید و قصد دارید ورزش کنید بهتر است پیاده روی آغاز کنید. پیاده روی سریع موثرترین ورزش برای این افراد است. سرعت شما بهتر است چهار تا شش کیلومتر در ساعت باشد. چهار تا شش ‌هفته‌ به پیاده روی ادامه‌ دهید و بعد از آن ورزش های دیگر را آغاز کنید.
  •  اگر مشکل قلبی دارید یا تحت درمان هستید، ورزش بسیار شدید برای شما مضر است و حتما از انجام آن خودداری کنید.
  • با ورزش‌های ساده ای همچون پیاده روی سریع و شنا شروع کنید به جای آسانسور از پله استفاده کنید. هر روز ۳۰ ‌دقیقه پیاده روی کنید. مراقب فشار خون و قند خون خود باشید.
  • اگر حق دارید در خانه یا در باشگاه ورزش کنید پنج تا شش بار در هفته ‌به مدت پنج تا ۱۰ ‌دقیقه یوگا یا ورزش‌های تنفسی انجام دهید. اگر جراحی قلبی داشته اید پنج ‌دقیقه بدن را گرم کنید و پنج ‌دقیقه نیز بدن را سرد کنید.
  • می توانید ورزش هوازی و قلبی –عروقی انجام دهید، اما وزنه بلند نکنید.
  • حین ورزش حتما مراقب ضربان قلب خود باشید که از حداکثر ضربان قلب بالاتر نرود. که حداکثر ضربان قلب از کاهش سن از عدد ۲۲۰ به دست می‌آید. بهتر است به ۷۵ % ضربان قلب خود برسید.
  •  از ورزش‌هایی مانند شنای سوئدی اجتناب کنید چون که فشار زیادی به قلب شما وارد می‌کند و می توانید حرکاتی که باعث تقویت عضلات می‌شود را انجام دهید.

 

آیا این مطلب را پسندیدید؟؟؟ اگه پسندیدی برا دوستات ارسال کن.

 

بهترین  فوق تخصص قلب و عروق در اصفهان

دکتر مهرداد طاهریون

جهت دریافت اطلاعات بیشتر به بخش تماس با دکتر مراجعه کنید.